Reklama v Seznam Sklik

PPC reklama na Seznam.cz

Reklamní systém Sklik provozuje česká společnost Seznam. Jde o podobný systém kampaní jako Google Ads, které nabízí globální společnost Google. Reklamní systém Sklik je tak dalším PPC systémem, kdy inzerenti platí primárně za kliknutí na reklamu, stejně jako u Google Ads je možné platit i za samotné zobrazení reklamy. Reklamní kampaně na Skliku mohou inzerenti využívat ve vyhledávací i obsahové síti. Proti reklamnímu systému Google Ads je nastavení kampaní jednodušší, zároveň však Sklik nedosahuje zásahu, který má celosvětový Google Ads.

Typy vyhledávacích kampaní Google Ads

Vyhledávací kampaň

V rámci vyhledávací kampaně na Skliku využívá reklamní systém dotazů na vyhledávači Seznam.cz. Jde o typ kampaně, ve které se reklamy inzerentů zobrazují ve výsledcích vyhledávání nad neplacenými/organickými odkazy.

Jednotlivé textové reklamy se u vyhledávače Seznam.cz zobrazují na základě nastavení kampaně a definovaných klíčových slov.  Textové reklamy se skládají z titulku (25 znaků), dvou popisků (35 znaků) a viditelné URL adresy (35 znaků), která není totožná s cílovou URL adresou – je upravená – která se v inzerátu nezobrazuje.

V rámci textových reklam je možné při nastavení využít tzv. dynamických inzerátů, kdy je v jednotlivých kampaních nastavena proměnná, na jejímž základě je při zobrazení reklamy ve vyhledávací síti doplněno klíčové slovo, podle nějž byla reklama zobrazena. Inzerát se tak více přizpůsobuje potřebám uživatelů a zvyšují pravděpodobnost prokliku i následné konverze.

Kampaně ve vyhledávácí sítě je možné doplnit o odkazy na další URL stránek, které je nejčastěji využíváno zejména u různých kategorií e-shopu, možnost rozšiřujících odkazů inzerenti využívají také o doplnění odkazů na sociální sítě. Odkazy jsou součástí inzerátů, zobrazujících se na první a druhé pozici v hledání na Seznam.cz.

U jednotlivých inzerátů se zobrazují dva až čtyři Sklik odkazy v jednom nebo dvou řádcích, podle jejich celkového počtu. Zobrazení, stejně jako u dalších reklam, závisí na hodnocení klíčového slova a inzerátu systémem. Čím vyšší hodnocení systém kampani přidělí (na základě relevance pro uživatele), tím vyšší je počet zobrazených Sklik odkazů u inzerátu.

Obsahová kampaň

Sklik, stejně jako Google Ads, nabízí inzerentům v rámci kampaní v obsahové síti kromě textu využívat také bannerové reklamy pro větší míru zaujetí potenciálních zákazníků. Proti Googlu je obsahová síť Seznamu užší, stále však nabízí několik tisíc webů na českém internetu a je možné ji využít následně v kampani v rámci retargetingu.

Reklamy v obsahové síti pomáhají posílit znalost značky (Brand Awareness), stejně tak je možné tento typ kampaní využít pro přímý prodej nebo uvedení nového produktu či služby na trh. Kromě obrázků je v rámci obsahové sítě využít i animaci (GIF), které je však složitější na výrobu inzerátu a při špatném zpracování nepřináší návratnost investic.

Produktová kampaň

Český reklamní systém Sklik nabízí inzerentům také možnost produktové kampaně, kterou mohou využít e-shopy pro zobrazení konkrétních produktů i jejich ceny, která usnadňuje uživatelům cestu k nákupu. V rámci produktové kampaně je možné využít klasického zobrazení produktů s názvem a cenou nebo dynamického retargetingu, který zobrazuje konkrétní produkty v obsahové síti na základě navštívené cílové URL v předchozím období.

Videokampaň

Typ kampaně, který je vhodný především pro větší firmy (s větším rozpočtem na reklamu), jelikož není tak konverzní jako kampaně ve vyhledávací či obsahové síti. Videokampaň se nejčastěji využívá pro zvýšení povědomí o značce.

Máme ověření Skliku i Zboží.cz

Pro naše zákazníky pravidelně konzultujeme nastavení kampaní a potenciál zvýšení výkonu přímo se seniorními konzultanty české jedničky Seznam.cz.

Můžeme poradit? Kontaktujte nás!

Údaje zadané do formuláře budou zpracovány a uchovány v souladu s našimi pravidly pro zpracování osobních údajů jen a pouze za účelem vyřízení Vaší záležitosti.