Reklama na Facebooku / Instagramu

PPC reklama na Facebooku

Na sociálních sítí jsou v České republice denně miliony uživatelů, které díky přesnému zacílení můžete snadno oslovit. Reklama na Facebooku a Instagramu patří mezi nejjednodušší způsob reklamy, který dnes využívá téměř každý podnikatel, který má založený firemní profil. Snadné využití reklam však neznamená návratnost investic, pro kterou je potřeba spousta drobných kroků, počínaje vytvořením kreativ, přes správné zacílení až po detailní vyhodnocení.

Typy kampaní v Facebook Ads

Propagace facebookové stránky

Propagace konkrétního příspěvku

Propagace webové stránky

Propagace produktů na webu

Propagace aplikace

Propagace události / eventu

Pomocí reklamního systému Facebook Ads můžete zacílit velmi přesně podle demografických údajů (věku, pohlaví, rodinného stavu, vzdělání, zaměstnání nebo pracovní pozice), stejně tak pro jednotlivé kampaně můžete využít cílení podle lokality (s přesností až 1 km), zájmů, chování či dokonce zacílit přímo na fanoušky vaší stránky nebo přátele těchto fanoušků.

Kombinací zmíněných údajů si vyprofilujete cílovou skupinu, které chcete své produkty nebo služby nabízet. Pro cílení je možné využít také konkrétních e-mailových adres nebo telefonních čísel, které od zákazníků máte ve své vlastní databázi.

U kampaní na sociálních sítí můžete využívat podobně jako u reklamních systémů Google Ads a Sklik platbu za kliknutí i platbu za zobrazení. Pro efektivnější využití kampaní na Facebook a Instagramu je potřeba využít reklamní pixel, který pomáhá měřit konverze a dodává přesné publikum při remarketingu na Facebooku. Pixel je kus kódu, díky kterému můžete efektivněji využít rozpočet pro inzerci na sociálních sítích.

Na sociálních sítích můžete využít zobrazení v newsfeedu, kdy se vaše placené příspěvky zobrazují mezi příspěvky přátel či sledovaných skupin, na první pohled tak nepůsobí jako reklamní sdělení, vůči kterému je stále větší část veřejnosti imunní.

Pro reklamu na Facebooku a Instagramu můžete využít desítky formátů, které je dobré kombinovat na základě potřeb, jelikož sociální sítě je možné stejně dobře využít pro budování povědomí o značce i přímému prodeji, který přímo podporuje Facebook Marketplace.

Kvůli vysoké konkurenci značek je potřeba alespoň základní znalosti jednotlivých typů kampaní, které Google Ads nabízí nebo se obrátit na specialisty, kteří denně v systému nastavují brandové i výkonnostní kampaně, a dokáží tak optimalizovat výkon i náklady na reklamu.

Jsme Facebook partner

Facebook partner certifikát vyjadřuje dostatečné znalosti nástroje Facebook Ads dané společnosti. Požadavky na získání tohoto certifikátu jsou:

  • jistá útrata v nástroji Ads,
  • úroveň a dodržení standardů kvality,
  • počet aktivně spravovaných stránek.

Firma oceněná tímto partnerstvím získává přístup k řadě výhod. Mezi tyto výhody například patří kontakty přímo na Facebook a jeho lepší podporu.